Geri arşive
26/05/2017| Spor ve Kas Ağrısı

Hatalı antrenmana bağlı ağrılar, birkaç ay jimnastik yaptıktan sonra biriken yorgunluk, hareketi engelleyen kas ağrıları, olası mikro kırıklar, tendinit ve boyun tutulması dahil çeşitli iltihaplar "spor salonu krizi"dir ve kişinin yıl boyu formda kalma arzusu kaybolabilir. Spor salonundaki ilk derslerden sonra kaslardaki ağrı, düzenli spor yapmayı bıraktıracak kadar rahatsız edici olabilir. İdmanlı kişilerde bile enflamasyon ve tendinit riskini artırabilir. Step tahtasında zıplamalar veya spinning sırasındaki hızlı pedallamalar uzun vadede rahatsızlıklar oluşturabilir. Genelde hareketsiz olan veya aylardır spor yapmayan, ya da artık çok da genç olmayan kişiler tarafından yapılan spor aktiviteleri, bazı ufak önlemlerle yapılmalıdır.

Sporcuların ortak problemi, koşuyu takiben duyulan kas ağrısı genelde farklı sebeplerle ve şekillerde ortaya çıkar.

İdmanın ölçüsünü doğru şekilde ayarlamak için nedenlerini anlamak önemlidir:

•Zorlamaya Bağlı Ağrı: İdman sırasında ortaya çıkar ve bir veya daha fazla kası ilgilendirir. Nedenleri laktik asit birikimi veya enerji kaynaklarının bitmesi olabilir (bacaklara yayılmışsa).
•Sonradan Oluşan Ağrı: Zorlamadan 24 saat sonra ortaya çıkar ve genellikle 3-4 güne uzayabilir. Ağrının genellikle, yokuş aşağı koşma gibi değişik egzersizler sonucu olduğu düşünülür.
•Tendinit: Kasları kemiklere bağlayan tendonların bir veya daha fazlasının enflamatuar sürecidir; nedeni genellikle travma veya tendonun çok kullanılması, nadiren de romatoid artrit gibi otoimmün hastalıklar veya enfeksiyonlardır. Tendinit daha sıklıkla omuzlar, dirsekler, dizler, el ve ayak bileklerinde olur. Tendonun kemiğe bağlandığı yerde veya tendonun seyri boyunca herhangi bir noktasında görülebilir; tendonu saran membranda da olabilir ki bu durumda “tenosinovit” ismini alır. Tendinit sıklıkla iyileşmek için uygun bir süreye ihtiyaç duyar. Esas semptom tutulan bölgede ağrıdır, hareketle şiddeti artar ve gözle görülebilen ödem eşlik edebilir. Tendinit, tendonun aşırı kullanımıyla ilişkili olabilir, örneğin ekstremitelerin geniş ve tekrarlayıcı hareketler yaptığı sporlar veya belirli meslekler (örnek olarak bazı müzik aletlerini çalanlar) gibi. Yaş diğer bir risk faktörüdür, yılların geçmesiyle kas ve tendonlar elastikiyetlerini kısmen kaybederler.

Kaslarımızı aşırı yormamak için, iskeleti ve tendonları spor salonlarında en sık görülen yaralanmalardan koruyacak olan, bazı önemli kas gruplarını güçlendirmeye yönelik özel egzersizlerin yapılması iyi olur.

Bu sebeple lombosakral omurganın streching, büst, abdominal ve lomber rotasyon egzersizleriyle güçlendirilmesi gerekir. Ayrıca dengeleyici egzersizlerle dizin ekstensör ve fleksör kaslarını çalıştırarak dizleri de kuvvetlendirmek gerekir. Kalça ve omuzlar da aynı şekilde güçlendirilmelidir.

Geri arşive
Bu sitedeki bilgiler, bir hekim veya eczacıya danışmanın yerine geçemez. Daha fazla bilgi için bir hekime ve/veya bir eczacıya başvurunuz. Sitemizde verilen bilgiler sağlık mesleği mensupları içindir. Soru, öneri ve taleplerinizi bize info@angelini.com.tr e-posta adresi aracılığıyla iletebilirsiniz